Johannes Mikkel ostis maali Keila kunstikogujalt Ants Meoselt 1940. aastate lõpus. Maal kuulus varem arvatavasti eesti ajakirjanikule ja riigitegelasele Julius Seljamaale (1883–1936), kes oli 1922–1928 Eesti vabariigi saadik Lätis, 1925–1926 Leedus ja 1928–1933 Nõukogude Liidus.
Johannes Mikkel pidas maali esiküljel, all paremal leiduva monogrammi järgi autoriks Cornelis Schuti (1597–1655), P. P. Rubensi õpilast, kellest sai vastureformatsiooni teemade olulisim kujutaja Flaami kunstis. Tema ülevad usuainelised maalid ehivad peaaltareid arvukates tähtsamates katoliku kirikutes Flandrias.
Eesti Kunstimuuseumi maalikonservaator Alar Nurkse lasi 2006. aastal määrata kindlaks maali aluseks oleva puidu – see on pärn. Madalmaades, nii tänases Hollandis kui Belgias (Flandria), valmistati pea eranditult maalitahvlid Balti aladelt imporditud tammepuust. Pärna kasutati enam Lõuna-Saksa aladel. Silmas pidades maali alusmaterjali eripära ning maalimislaadi, võib oletada, et monogrammi SC taga varjub 17. saj viimasel veerandil Saksa aladel tegutsenud kunstnik, keda inspireerisid Rembrandti tonaalsed maastikud.