Maal kuulus varem arvatavasti eesti ajakirjanikule ja riigitegelasele Julius Seljamaale (1883–1936), kes oli 1922–1928 Eesti vabariigi saadik Lätis, 1925–1926 Leedus ja 1928–1933 Nõukogude Liidus. Johannes Mikkel ostis maali Keila kunstikogujalt Ants Meoselt 1940. aastate lõpus. Maali puutahvli tagaküljel on Katariina II aegne Tallinna tolli pitser. Nii teose kui kunstikogumise uurimise jaoks kannab see väärtuslikku infot, mis tõendab, et maal ei saa olla valminud hijem kui 18. sajandi III veerandil, aga samuti, et teos jõudis juba siis Tallinnasse.
Johannes Mikkel pidas maali autoriks 17. sajandi Hollandi meistrit Adam Pynackerit (1622–1673), kelle lüürilistele, harvem dramaatilistele loodusvaadetele on iseloomulik väga tabav ilmastiku nähtuste kujutamine ja taustalt kirkalt väljavalgustatud figuurid. Paralleelina tõi ta Riiklikus Ermitaažis nähtud töid.
Adam Pynacker. Paat päikeseloojangul. U 1654. Õli lõuendil. Riiklik Ermitaaž