Brandensteini reljeefkaunistus on keraamiliste nõude punutist meenutav plastiline reljeefdekoor. Sellise vormiga nõud kujundasid Johann Friedrich Eberlein ja Johann Joachim Kändler Meisseni portselanimanufaktuuris 1741. aastal Saksi ülemköögimeistri Friedrich August von Brandensteini tellitud lauaserviisi jaoks. 1744. kujundati vormi reljeef rokokoo-päraselt veelgi plastilisemaks – seda täiendatud vormi tuntaksegi uus-brandensteini nime all.
Lillemustriga kaunistatud nõusid valmistati Meisseni portselanimanufaktuuris alates 1730. aastatest. Varasemad näited jäljendavad selgelt Hiina ja Jaapani portselani lillemustrilist dekoori ning neid tehti nii Hiina portselanile iseloomulikus sinivalges värvigammas kui Jaapani värvilise maalinguga portselani (Kakiemoni-portselan) eeskujul.
Kakiemoni-stiilis lillemaalinguga pudel. Meisseni portselanimanufaktuur, u 1730. Portselan, glasuuripealne maal
1740. aastatest peale hakatakse idamaiste lillemotiivide asemel nõusid kaunistama kohalikest taimedest koosnevate lillebukettidega ja – üksikute õitega. Esialgu kasutati eeskujuna omaaegseid botaanikaraamatuid, kuid alates 1750. aastatest valminud lillemotiivid tuginevad juba otsesele loodusvaatlusele ning mõjuvad seega loomulikumana. Seda liigirohke ja värvikireva lillebuketiga dekoori tuntakse laiemalt „Saksa lille“ (deutsche Blumen) nimetuse all. Kuigi lillebukettidega kaunistatud keraamikat kohtab Viini keraamikas juba 1730ndatel, seostatakse motiivi eeskätt Meisseniga. Meisseni lillemuster kujunes ülimenukaks ning see võeti 18. sajandi II poolel Saksa manufaktuuridele lisaks laialdaselt kasutusele ka näiteks Venemaal, Prantsusmaal, Itaalias ja Inglismaal.
"Saksa lille" muster. Meisseni portselanimanufaktuur, u 1750. a