Prantsuse skulptor Étienne-Maurice Falconet (1716–1791) määrati Sèvres’i portselanimanufaktuuri skulptuuriateljee juhatajaks 1757. aastal. Hoiatava Amori mudeli modelleeris ta manufaktuuri jaoks juba järgmisel aastal. Väikesemõõdulisele pehmest biskviitportselanist figuurile eelnes 1757. aastal valminud marmorskulptuur, mille tellis Madame de Pompadour oma Pariisi residentsi aiaskulptuuriks.
Pealkiri „Hoiatav Amor“ (pr. k 'L'Amour Menaçant') on teosele antud hiljem ning viitab Voltaire’i tekstile skulptuuri alusel 'Qui que tu sois, voicy ton Maitre - Il l'est, le fut, ou le doit être' („Kes tahes Sa oled, see on Sinu isand – ta on, oli ja jääb“. Ole armastuse osas valvel!).
Étienne-Maurice Falconet. Istuv Amor. 1757. Marmor, h 185 cm. Rijksmuseum, Amsterdam
Kujutatud on väikest, lapseohtu ning seega näiliselt ohutut Amorit, kes hoiab parema käe nimetissõrme suul, justkui kutsudes vaatajat saladust pidama, samal ajal teise käega tasahilju tupest noolt välja sikutades, andes nii mõista uue „ohvri“ sihikule võtmisest.
E. M. Falconet. Istuv Amor. Marmor. Louvre, Pariis
„Hoiatav Amor“ sai Falconet’ menukamaks teoseks, seda korrati nii skulptuuris kui pisiplastikas, aga ka kaasaegses kunstis laiemalt. Näiteks näeb skulptuuri Prantsuse rokokoo-kunsti meistriteosel, Jean-Honoré maalil „Kiik“ (u 1767).
Jean-Honoré Fragonard. Kiik. U 1767. Õli lõuendil. Wallace Collection, London
Biskviitportselanist kujuke oli Sévres’i portselanimanufaktuuri toodangus populaarne ka pärast Prantsuse revolutsiooni ning selle tiražeerimist jätkati ka 19. sajandil. Sèvres’is kujundati see lauakomplekti osana, kuhu kuulus paarikuna Psyche figuur.
Populaarsest figuurist valmistasid teisendeid ka teised keraamika-ettevõtted, näiteks Wedgewood Inglismaal ning Keiserlik portselanimanufaktuur Peterburis.
Hoiatav Amor ja Psyche. Sévres’i portselanimanufaktuur É-M. Falconet mudeli järgi (1758). Biskviitportselan, glasuuritud portselan. Victoria & Albert Museum, London