Logi sisse

Registreeru

* Tärnikestega väljade täitmine on kohustuslik.
*
*
*
*
*
Taotlen erikasutajaks
Saada

Unustasid parooli?

* Tärnikestega väljade täitmine on kohustuslik.
*
Saada
Vaata EKM teoste paremikku
Installatsiooni umbes meetrikõrgustel piltidel, mis on mustvalgetelt kriibitud negatiividelt suurendatud paistab 1955. aasta suvepäev, mil tosin noort univormis meest mängivad rohtunud kaldapealsel püstolitega. Nõukogude Eesti noorsõdureid pildistas Enn Kiiler. Eesti kunsti jõudsid nad pool sajandit hiljem läbi Peeter Linnapi kontseptuaalse žesti, "omastatud teostena". Perekonnaalbumist kaaperdatuna käivitasid nad kunstisaalis postmodernse debati dokumentaalsuse, fiktsiooni ning kultuurimälu üle. Vaatame korraks seda fotolavastust võõra pilguga. "Ükskõik, mis see ka poleks igatahes ametlik treeningsessioon mitte; püstoleid vehitakse suvaliselt, "kurat-teab-mis-viisil"; üks relvapildujaist viibutab korraga kahte tukki, imiteerides Clint Eastwoodi, teine jälle on kokku ahnitsenud tervelt kolm tulirelva, millest kaks on vöö vahele topitud nõnda, et juba järgmisel hetkel võiksid nad perforeerida tema kõige õrnema kehaosa", jälgib inglise kriitik John Statathos militaarsete pooside muutumist karnevaliks. Ambivalentsed fotod, mis vahendavad meile "igihaljast noorte isaste rituaali" jäävad kuhugi vaikelu, kriitika ja militarismi paroodia vahepeale. "Nõukogude armee mundrid eesti poiste seljas osatasid 90ndate alguses veel väga valusalt vana haava, mille suhtes Linnap ise näib olevat absoluutselt ükskõikne," kirjutab kunstiteadlane Mari Laanemets. Kuid ka kommentaaridena Nõukogude okupatsioonile ei lase need end üheselt määratleda. Pigem, nagu kinnitab Stathatos, "on see teos võimu infantiilsest loomusest" ja meie stereotüüpsetest kujutlustest oma mineviku kohta. Hanno Soans

Peeter Linnap
Suvi 1955

 

Teoste kasutamine on piiratud autoriõigustega
Autor: Peeter Linnap (1960 - )
Pealkiri: Suvi 1955
Dateering: 1993
Tehnika:
Materjal:
trükk
RC fotopaber
Kõrgus (cm): 89.0
Laius (cm): 59.4
Kirjeldus: Installatsiooni umbes meetrikõrgustel piltidel, mis on mustvalgetelt kriibitud negatiividelt suurendatud paistab 1955. aasta suvepäev, mil tosin noort univormis meest mängivad rohtunud kaldapealsel püstolitega. Nõukogude Eesti noorsõdureid pildistas Enn Kiiler. Eesti kunsti jõudsid nad pool sajandit hiljem läbi Peeter Linnapi kontseptuaalse žesti, "omastatud teostena". Perekonnaalbumist kaaperdatuna käivitasid nad kunstisaalis postmodernse debati dokumentaalsuse, fiktsiooni ning kultuurimälu üle.
Vaatame korraks seda fotolavastust võõra pilguga. "Ükskõik, mis see ka poleks igatahes ametlik treeningsessioon mitte; püstoleid vehitakse suvaliselt, "kurat-teab-mis-viisil"; üks relvapildujaist viibutab korraga kahte tukki, imiteerides Clint Eastwoodi, teine jälle on kokku ahnitsenud tervelt kolm tulirelva, millest kaks on vöö vahele topitud nõnda, et juba järgmisel hetkel võiksid nad perforeerida tema kõige õrnema kehaosa", jälgib inglise kriitik John Statathos militaarsete pooside muutumist karnevaliks. Ambivalentsed fotod, mis vahendavad meile "igihaljast noorte isaste rituaali" jäävad kuhugi vaikelu, kriitika ja militarismi paroodia vahepeale. "Nõukogude armee mundrid eesti poiste seljas osatasid 90ndate alguses veel väga valusalt vana haava, mille suhtes Linnap ise näib olevat absoluutselt ükskõikne," kirjutab kunstiteadlane Mari Laanemets. Kuid ka kommentaaridena Nõukogude okupatsioonile ei lase need end üheselt määratleda. Pigem, nagu kinnitab Stathatos, "on see teos võimu infantiilsest loomusest" ja meie stereotüüpsetest kujutlustest oma mineviku kohta.
Hanno Soans
Kategooriad: Nüüdiskunst
Varaline kuuluvus: Eesti Kunstimuuseum
EKM kogu: Nüüdiskunsti kogu
Kogunumber: FV 68
Tulmenumber: EKM j 47376
MuiS-i viide http://muis.ee/museaalView/1274287
Faili info: Originaali tüüp: digitaalfoto
Failitüüp: TIF
Faili suurus: 329.65KB
Resolutsioon: 474*711px @ 301dpi
 
Otsing Pressialbum Näituste vaated Hinnakiri E-pood Fotokogu