Logi sisse

Registreeru

* Tärnikestega väljade täitmine on kohustuslik.
*
*
*
*
*
Taotlen erikasutajaks
Saada

Unustasid parooli?

* Tärnikestega väljade täitmine on kohustuslik.
*
Saada
Vaata EKM teoste paremikku
Eesti hüperrealismi1 klassiku vahepeal päris abstraktseks muutunud maalides tekkis 1990. aastate teisel poolel uuelaadne kontakt reaalsusega. Elken laenas lausungeid igapäevasest linnakeskkonnast, nii anonüümsete autorite eneseväljendusest maja- ja tunneliseintel kui reklaamplakatitelt ("Ma olin siin", "Ema lööb maha, kui me suppi ei söö", "Sugar Free"), ning kirjutas need lõuendi pinnale. Seejuures on kõik originaalis hoolikalt disainitud reklaamlaused muutunud graffitilaadseks kritselduseks. Elken laseb tänava- ja massikultuuril tungida abstraktse maali pühakotta, kinnitades omalt poolt piiride hägustumist "kõrge" ja "madala" kunsti vahel. Ilmselt ei saa siin mööda ka autori põlvkondlikust kuuluvusest ja murranguliste aegade kogemusest. Graffiti on kaotanud oma kunagise ohtliku vastalisuse-paatose ning registreerib uut ilma, kus majanduslik saamatus on kõigist pahedest häbiväärseim, "poverty stinks" (eesti k. "vaesus haiseb"). Reklaami- ja meediamaailm "ei tekita siin enam elevat uudishimu suletud ja keelatud võimaluste vastu, /.../ omal ajal põnevatest märksõnadest teleriekraanil või kusagilt tulnud ajakirjas on saanud banaalne ja tüütav tegelikkus."** Anu Allas * Hüperrealism - 1960. aastate lõpus tekkinud kunstivool, kus tegelikkust (sageli juhuslikku fragmenti linnakeskonnast) kujutati fotograafilise täpsusega, kasutati tugevaid plakatlikke värve, kunstniku suhe kujutatavasse oli rõhutatult neutraalne. ** Juta Kivimäe, Jaan Elkeni teated tegelikkusest.- Vikerkaar, 1998, 1-2, lk. 56-57.

Jaan Elken
Poverty stinks

 

Teoste kasutamine on piiratud autoriõigustega
Autor: Jaan Elken (1954 - )
Pealkiri: Poverty stinks
Dateering: 1997
Tehnika:
Materjal:
õli
lõuend
Kõrgus (cm): 130.0
Laius (cm): 200.0
Kirjeldus: Eesti hüperrealismi1 klassiku vahepeal päris abstraktseks muutunud maalides tekkis 1990. aastate teisel poolel uuelaadne kontakt reaalsusega. Elken laenas lausungeid igapäevasest linnakeskkonnast, nii anonüümsete autorite eneseväljendusest maja- ja tunneliseintel kui reklaamplakatitelt ("Ma olin siin", "Ema lööb maha, kui me suppi ei söö", "Sugar Free"), ning kirjutas need lõuendi pinnale. Seejuures on kõik originaalis hoolikalt disainitud reklaamlaused muutunud graffitilaadseks kritselduseks. Elken laseb tänava- ja massikultuuril tungida abstraktse maali pühakotta, kinnitades omalt poolt piiride hägustumist "kõrge" ja "madala" kunsti vahel. Ilmselt ei saa siin mööda ka autori põlvkondlikust kuuluvusest ja murranguliste aegade kogemusest. Graffiti on kaotanud oma kunagise ohtliku vastalisuse-paatose ning registreerib uut ilma, kus majanduslik saamatus on kõigist pahedest häbiväärseim, "poverty stinks" (eesti k. "vaesus haiseb"). Reklaami- ja meediamaailm "ei tekita siin enam elevat uudishimu suletud ja keelatud võimaluste vastu, /.../ omal ajal põnevatest märksõnadest teleriekraanil või kusagilt tulnud ajakirjas on saanud banaalne ja tüütav tegelikkus."**
Anu Allas

* Hüperrealism - 1960. aastate lõpus tekkinud kunstivool, kus tegelikkust (sageli juhuslikku fragmenti linnakeskonnast) kujutati fotograafilise täpsusega, kasutati tugevaid plakatlikke värve, kunstniku suhe kujutatavasse oli rõhutatult neutraalne.
** Juta Kivimäe, Jaan Elkeni teated tegelikkusest.- Vikerkaar, 1998, 1-2, lk. 56-57.
Kategooriad: Nüüdiskunst
Varaline kuuluvus: Eesti Kunstimuuseum
EKM kogu: Maalikogu
Kogunumber: M 7023
Tulmenumber: EKM j 47310
MuiS-i viide http://muis.ee/museaalView/248277
Faili info: Originaali tüüp: digitaalfoto
Failitüüp: TIF
Faili suurus: 65.79MB
Resolutsioon: 5858*3924px @ 300dpi
 
Otsing Pressialbum Näituste vaated Hinnakiri E-pood Fotokogu