18. saj. Õli, puit
Johannes Mikkel pidas pidas maali P. P. Rubensi tööks, kunstniku noort abikaasat Helene Fourmenti kujutavaks aktiportreeks. Maal ei ole siiski Rubensi enda teostaud, vaid see on valminud 1620. aastal ilmunud Lucas Vorstermanni gravüüri järgi, mis kujutab tänaseks teadmata Rubensi maali „Susanna ja vanakesed”. Mikkeli muuseumi versiooni teinud kunstnik on eeskujusse suhtunud üpris vabalt, kopeeritud on vaid alasti naise ja fontääni motiiv, kuid moraliseerivale piiblisüžeele osutavad vanakesed on pildilt välja jäetud. Täpselt samasugune maal kuulub ka Varssavi Rahvusmuuseumile, neil kujutatud pilt on identne, need on samas formaadis ning mõlemad maalitud puittahvlile. Maalide teostuse järgi on alust arvata, et need on valminud samas ateljees 18. sajandi esimesel poolel, aga kus see ateljee asus, kas tänase Belgia või Saksa-Poola alal, on keeruline öelda. Oma eluajal oli Rubens tuntud ennekõike monumentaalsete altarimaalide poolest, kuid 18. sajandil imetleti rohkem tema erootilise alatooniga kunsti, sensuaalse naise ihu kujutamise meisterlikkust.
Lucas Vorsterman P. P. Rubensi järgi. 1620. Vasegravüür
P. P. Rubensi järgi. 18. saj. Õli, puit. Varssavi Rahvusmuuseum