19. saj. Õli, lõuend
Johannes Mikkel omandas maali Peterburi Kunstiakadeemiaga seotud isikult ja pidas seda 17. sajandi Flaami kunsti suurmeistri Anthony van Dycki originaalteoseks, natuurist maalitud eeltööks ametlikule esindusportreele Inglismaa riigimehest Sir Thomas Chalonerist.
Maal ei ole siiski aristokraatia paraadportreede žanri pioneeri ja ühe hinnatuima meistri Anthony van Dycki omakäeline teos, vaid küllaltki heatasemeline koopia Riiklikule Ermitaažile kuuluvast maalist, mis osteti Vene keisrinna Katariina II kunstikogusse Inglismaalt 1779. aastal.
Mikkeli muuseumi portree on maalinud keegi tundmatuks jäänud kopist 19. sajandil Ermitaažis eksponeeritud originaali järgi, kopeerides vaid rinnaportree osa. Hilise dateeringu poolt räägivad muu hulgas koopia maalitehnilised tunnused.
Materjaliuuringud näitasid, et koopia on teostatud ilmselt sünteetiliste värvidega ja maaling kaetud kollaka muldpigmendiga toonitud lakiga. Toonitud laki kasutamine oli 19. sajandil vanameistrite teoste kopeerimise praktikas levinud – see lisas koopiale vanale maalile iseloomulikku ilmet.
Anthony van Dyck. 1638–1640. Õli, lõuend. Riiklik Ermitaaž, Peterburi