U 1621–1633. Ofort, vasegravüür
Peter Paul Rubens oli oma aja edukaim ning rahvusvaheliselt tuntuim Madalmaade maalikunstnik, kes kasutas oma maaliloomingu laiemaks tutvustamiseks graafika abi. Ta palkas ateljeesse tööle gravööre, kes pidid olema suutelised lisaks teose reprodutseerimisele andma ehedalt edasi ka Rubensi teoste maalilisust. Antwerpeni gravööri Paulus Pontiuse tehniline virtuoossus vastas maalikunstniku kõrgetele nõudmistele.
Gravüür on tehtud Rubensi 1616–1617 valminud maali järgi, mis asub tänapäeval Mauritshuisis Haagis. Isiklikuks otstarbeks teostatud maal oli mõeldud kommentaarina Plinius I tekstile, milles antiikautor ülistab kunstnikku, kes suudab tõetruult kujutada küünla- või tõrvikuvalgust ning nende kuma. Neid samu valgus-varju efekte annab hiilgavalt edasi ka Pontiuse gravüür.
Rubens pidas gravüüri väga oluliseks, ta jälgis selle valmimisprotsessi, tegi proovitrükile parandusi ning taotles Madalmaade asehalduritelt ainuõiguse gravüüri kirjastamiseks, et tagada trüki kindel kvaliteet. Selline privileeg garanteeriti talle aastateks 1621–1633. Vastav tekst Cum Privilegis Regis christianissimi serenissimae infantis et ordinum confederant lisati kvaliteedimärgina ka teosele.
Peter Paul Rubens. 1616–1617. Õli, puit. Mauritshuis, Haag