Logi sisse

Registreeru

* Tärnikestega väljade täitmine on kohustuslik.
*
*
*
*
*
Taotlen erikasutajaks
Saada

Unustasid parooli?

* Tärnikestega väljade täitmine on kohustuslik.
*
Saada
Vaata EKM teoste paremikku
2001. aasta algul toimus Eesti Kunstimuuseumi Rotermanni näitustesaalis Soomes elava eesti skulptori Villu Jaanisoo näitus "Kauneid esemeid maailma parimale rahvusele". Eestis harjumatult vahetu ja hoogne suhe skulptuur tõi kaasa elevust. Eestis on just viimastel aastatel, mil maailmas räägitakse skulptuuri võidukäigust, olnud juttu skulptuuri kadumisest, segadustest selle kunstiala määratlemisel ja skulptorite identiteedikriisist. Tõepoolest, kõik eksponaadid, sh. ka puust pesumasin esindasid asju, millega inimesed end ümbritsevad, selleks et tunda end igapäevaelus mõnusalt, ebaõnne ja viltuvedamise eest kindlustatuna. Skulptorina võib Jaanisoo endale lubada mõningast irooniat nende asjade üle, mida ise iga päev kasutab. Ent veelgi olulisem on talle kujutada ja estetiseerida neid vorme, mis moodustavad osa tema maailmast. Otsustav vahe skulptuuri ja elukeskkonna vahel on tasapisi kadumas: skulptuur ei seisa enam postamendil, postament ise on muutunud skulptuurseks objektiks. Jaanisoo kasutab samu materjale ja töötlemisprotsesse, mida kasutavad olmeesemete tootjad. Tõsi, objektide materjalid on tema asjade puhul naljakalt vahetusse läinud, tekitades elevust ja võõritustunnet. Idee ei olegi ehk teab kui teravmeelne ja tundmatu, ent mõjub värskelt. See trikk on võimalik vaid siis, kui skulptor alustab oma tööd tõesti heast mõttekonstruktsioonist. Juta Kivimäe

Villu Jaanisoo
Masin I (Pesumasin)

 

Teoste kasutamine on piiratud autoriõigustega
Autor: Villu Jaanisoo (1963 - )
Pealkiri: Masin I (Pesumasin)
Dateering: 2001
Tehnika:
Materjal:

puit, tekstiil
Kõrgus (cm): 148.0
Laius (cm): 99.0
Sügavus (cm): 98.0
Kirjeldus: 2001. aasta algul toimus Eesti Kunstimuuseumi Rotermanni näitustesaalis Soomes elava eesti skulptori Villu Jaanisoo näitus "Kauneid esemeid maailma parimale rahvusele". Eestis harjumatult vahetu ja hoogne suhe skulptuur tõi kaasa elevust. Eestis on just viimastel aastatel, mil maailmas räägitakse skulptuuri võidukäigust, olnud juttu skulptuuri kadumisest, segadustest selle kunstiala määratlemisel ja skulptorite identiteedikriisist.
Tõepoolest, kõik eksponaadid, sh. ka puust pesumasin esindasid asju, millega inimesed end ümbritsevad, selleks et tunda end igapäevaelus mõnusalt, ebaõnne ja viltuvedamise eest kindlustatuna. Skulptorina võib Jaanisoo endale lubada mõningast irooniat nende asjade üle, mida ise iga päev kasutab. Ent veelgi olulisem on talle kujutada ja estetiseerida neid vorme, mis moodustavad osa tema maailmast.
Otsustav vahe skulptuuri ja elukeskkonna vahel on tasapisi kadumas: skulptuur ei seisa enam postamendil, postament ise on muutunud skulptuurseks objektiks. Jaanisoo kasutab samu materjale ja töötlemisprotsesse, mida kasutavad olmeesemete tootjad. Tõsi, objektide materjalid on tema asjade puhul naljakalt vahetusse läinud, tekitades elevust ja võõritustunnet. Idee ei olegi ehk teab kui teravmeelne ja tundmatu, ent mõjub värskelt. See trikk on võimalik vaid siis, kui skulptor alustab oma tööd tõesti heast mõttekonstruktsioonist.
Juta Kivimäe
Näituste ajalugu: 2013 Kumu näitus "Come In. Sisekujundus kaasaegse saksa kunsti meediumina"
Kategooriad: Nüüdiskunst
Varaline kuuluvus: Eesti Kunstimuuseum
EKM kogu: Skulptuurikogu
Kogunumber: S 1742
Tulmenumber: EKM j 49111
MuiS-i viide http://muis.ee/museaalView/1445545
Faili info: Originaali tüüp: slaid lai 6x6/7/9
Failitüüp: TIF
Faili suurus: 40.47MB
Resolutsioon: 3709*3812px @ 1800dpi
 
Otsing Pressialbum Näituste vaated Hinnakiri E-pood Fotokogu