Logi sisse

Registreeru

* Tärnikestega väljade täitmine on kohustuslik.
*
*
*
*
*
Taotlen erikasutajaks
Saada

Unustasid parooli?

* Tärnikestega väljade täitmine on kohustuslik.
*
Saada
Vaata EKM teoste paremikku
Ado Lille maalide puhul räägitakse enamasti puhtast kunstist ja maalijast ‘par excellence'. Abstraktne väljendus pole Lille loomingus üks etapp, läbiproovimine või kõrvalliin. Alates 1960. aastate teisest poolest töötab ta järjekindlalt ühe idee ja vormi lõputute variatsioonidega, kuhu kuuluvad nii puhtad ühevärvilised lõuendid ja geomeetrilised konstruktsioonid kui ekspressiivsed pastoossed pinnad ja hedonistlikud värvikombinatsioonid. "Algusest peale on teda võlunud abstraktsetele ekspressionistidele iseloomulik suur formaat, mille läbi võimendub omakorda juba niigi terav koloriit. Maalides ei huvita Lille niivõrd ruumi konstrueerimine, kuivõrd värvide omavahelistest suhetest kujunev intriig, mida võiks nimetada rütmiks. Värv on kõik, värvi on Lill ruumile alati eelistanud, hoolimata sellest, et tulemus on mõnikord väljendanud midagi muud."* Ado Lille 1990. aastate töödest esindab "Nimetu 32" nn. ‘all over' maalilaadi, kus kogu pildi pind on kaetud ühtlase rütmilise värvimustriga. "Nimeta 77" on plastilisem, voolavam ja meelelisem, pastoossed raskuspunktid maali servades lasevad sel mõjuda ühe osana raamist väljaspool asuvast kujuteldavast tervikust. Anu Allas * Harry Liivrand, Ado Lill, maalija. Näituse kataloog. Eesti Kunstimuuseum, 1994, lk. 3.

Ado Lill
Nimeta 32

 

Teoste kasutamine on piiratud autoriõigustega
Autor: Ado Lill (1932 - )
Pealkiri: Nimeta 32
Dateering: 1994
Tehnika:
Materjal:
akrüül
lõuend
Kõrgus (cm): 160.0
Laius (cm): 169.8
Kirjeldus: Ado Lille maalide puhul räägitakse enamasti puhtast kunstist ja maalijast ‘par excellence'. Abstraktne väljendus pole Lille loomingus üks etapp, läbiproovimine või kõrvalliin. Alates 1960. aastate teisest poolest töötab ta järjekindlalt ühe idee ja vormi lõputute variatsioonidega, kuhu kuuluvad nii puhtad ühevärvilised lõuendid ja geomeetrilised konstruktsioonid kui ekspressiivsed pastoossed pinnad ja hedonistlikud värvikombinatsioonid. "Algusest peale on teda võlunud abstraktsetele ekspressionistidele iseloomulik suur formaat, mille läbi võimendub omakorda juba niigi terav koloriit. Maalides ei huvita Lille niivõrd ruumi konstrueerimine, kuivõrd värvide omavahelistest suhetest kujunev intriig, mida võiks nimetada rütmiks. Värv on kõik, värvi on Lill ruumile alati eelistanud, hoolimata sellest, et tulemus on mõnikord väljendanud midagi muud."* Ado Lille 1990. aastate töödest esindab "Nimetu 32" nn. ‘all over' maalilaadi, kus kogu pildi pind on kaetud ühtlase rütmilise värvimustriga. "Nimeta 77" on plastilisem, voolavam ja meelelisem, pastoossed raskuspunktid maali servades lasevad sel mõjuda ühe osana raamist väljaspool asuvast kujuteldavast tervikust.
Anu Allas

* Harry Liivrand, Ado Lill, maalija. Näituse kataloog. Eesti Kunstimuuseum, 1994, lk. 3.
Kategooriad: Nüüdiskunst
Varaline kuuluvus: Eesti Kunstimuuseum
EKM kogu: Maalikogu
Kogunumber: M 6947
Tulmenumber: EKM j 44538
MuiS-i viide http://muis.ee/museaalView/248608
Faili info: Originaali tüüp: digitaalfoto
Failitüüp: TIF
Faili suurus: 41.84MB
Resolutsioon: 3594*4068px @ 300dpi
 
Otsing Pressialbum Näituste vaated Hinnakiri E-pood Fotokogu