Logi sisse

Registreeru

* Tärnikestega väljade täitmine on kohustuslik.
*
*
*
*
*
Taotlen erikasutajaks
Saada

Unustasid parooli?

* Tärnikestega väljade täitmine on kohustuslik.
*
Saada
Vaata EKM teoste paremikku
Näitusekataloogis "Ruum 312 A" kirjeldab Lapin oma 1990. aastate vormikeelt kontseptuaalse geomeetria uute arenguteede otsimise võtmes. Termin "kontseptuaalne geomeetria" on kunstniku enda leid ja me võime seda käsitleda Lapini aastatepikkuse suprematismikogemuse arendamisprotsessi jätkumisena põhjalikult teisenenud aja-ruumi tingimustes. Selle mitmekihilise mõiste üks koostisosi on ikoonimaal, mille modernse visiooni adapteeris Lapin Malevitšilt ning see teema kajastub otseselt ka "Ristuvates joontes". Leo Lapin kirjutab: "...tugevamini kui suprematismis on siin püütud väljendada algallika esialgseid püüdlusi, vabaneda inimest ümbritsevast suhtelisuse seisust ja püüelda absoluutse poole nii vaimses kui kosmilises tähenduses. /.../ Suprematismist erinevalt on minu töödes esil tühjuse probleem. Just tühjuses näen sajandilõpu ruumi- ja kosmosekäsitlust. Tühjuse kohalolek kunstiteoses annab tööle vaimsuse ja veenab autori võimekust vabaneda ainest ja avarduda maailma, kus aine ja hing moodustavad terviku."* Eha Komissarov * Leonhard Lapin, Rytmit sfääreillä. - Ruum 312A.Viron nykytaidetta.[Kataloog]. Hyvinkään taidemuseo/Oulun taidemuseo, 2000, lk. 42.

Leonhard Lapin
Ristuvad jooned III

 

Teoste kasutamine on piiratud autoriõigustega
Autor: Leonhard Lapin (1947 - 2022)
Pealkiri: Ristuvad jooned III
Dateering: 1994
Tehnika:
Materjal:
õli
puit
Kõrgus (cm): 165.0
Laius (cm): 66.5
Kirjeldus: Näitusekataloogis "Ruum 312 A" kirjeldab Lapin oma 1990. aastate vormikeelt kontseptuaalse geomeetria uute arenguteede otsimise võtmes. Termin "kontseptuaalne geomeetria" on kunstniku enda leid ja me võime seda käsitleda Lapini aastatepikkuse suprematismikogemuse arendamisprotsessi jätkumisena põhjalikult teisenenud aja-ruumi tingimustes. Selle mitmekihilise mõiste üks koostisosi on ikoonimaal, mille modernse visiooni adapteeris Lapin Malevitšilt ning see teema kajastub otseselt ka "Ristuvates joontes".
Leo Lapin kirjutab: "...tugevamini kui suprematismis on siin püütud väljendada algallika esialgseid püüdlusi, vabaneda inimest ümbritsevast suhtelisuse seisust ja püüelda absoluutse poole nii vaimses kui kosmilises tähenduses. /.../ Suprematismist erinevalt on minu töödes esil tühjuse probleem. Just tühjuses näen sajandilõpu ruumi- ja kosmosekäsitlust. Tühjuse kohalolek kunstiteoses annab tööle vaimsuse ja veenab autori võimekust vabaneda ainest ja avarduda maailma, kus aine ja hing moodustavad terviku."*
Eha Komissarov

* Leonhard Lapin, Rytmit sfääreillä. - Ruum 312A.Viron nykytaidetta.[Kataloog]. Hyvinkään taidemuseo/Oulun taidemuseo, 2000, lk. 42.
Kategooriad: Nüüdiskunst
Varaline kuuluvus: Eesti Kunstimuuseum
EKM kogu: Maalikogu
Kogunumber: M 6962
Tulmenumber: EKM j 44834
MuiS-i viide http://muis.ee/museaalView/249596
Faili info: Originaali tüüp: digitaalfoto
Failitüüp: TIF
Faili suurus: 19.21MB
Resolutsioon: 1618*4148px @ 300dpi
 
Otsing Pressialbum Näituste vaated Hinnakiri E-pood Fotokogu